Hodnotených bolo 21 spoločností pôsobiacich na slovenskom trhu.
2.6.2024 (SITA.sk) - Prvý ročník ESG Award ocenil spoločnosti, ktoré úspešne integrovali princípy ESG (Environmental, Social, Governance) do svojich podnikateľských stratégií a transparentne ich komunikovali.
Ocenenie udelila komunikačná agentúra Seesame spolu s časopisom Forbes a bolo hodnotených 21 spoločností pôsobiacich na slovenskom trhu. Prvé tri miesta ESG Award obsadili developerská spoločnosť Corwin, výrobca a predajca piva Plzeňský Prazdroj a maloobchodný reťazec Lidl.
Zodpovednosť voči mestu
„ESG nie je len regulačná povinnosť, je to nový reputačný index firiem. ESG vnímame ako príležitosť pre zodpovedné firmy, ktoré si uvedomujú, že chcú byť transparentné a zaslúžiť si dôveru svojich zákazníkov. Ocenenie ESG Award získali spoločnosti, ktoré priniesli dobré reporty so zreteľom na dáta a ich vizualizáciu, no zároveň ich dokázali komunikovať transparentne, jasne a pútavo," vysvetlila Michaela Benedigová, managing director, Seesame.„Ako developer si uvedomujeme, že máme obrovskú zodpovednosť voči mestu a jeho obyvateľom. Veľmi nás teší, že naša práca bola ocenená práve v ESG Award," uviedol Igor Bubeník, ESG manažér, Corwin.
Manažér pre udržateľnosť z Plzeňského Prazdroja uviedol, že ich ESG stratégia zahŕňa komplexnú spoluprácu s dodávateľmi a odberateľmi s cieľom znížiť uhlíkovú stopu celého ich reťazca a zvýšiť jeho odolnosť voči dopadom klimatickej zmeny.
Lidl inšpiruje zákazníkov
V najnovšej správe o udržateľnosti zmapovali nepriame emisie skleníkových plynov naprieč celým dodávateľsko-odberateľským reťazcom a stanovili si cieľ znížiť nepriame emisie o 30 % do roku 2030. Tretie miesto získal Lidl za správu o trvalej udržateľnosti za roky 2021 a 2022.„Už 20 rokov sa snažíme robiť zo Slovenska lepšie miesto pre život a inšpirovať našich zákazníkov k zodpovednejším rozhodnutiam. Dbáme o zodpovedný prístup k ľuďom a prírode, chránime ľudskú dôstojnosť a odmietame diskrimináciu. Naše zásady, vrátane spravodlivej odmeny a bezpečných pracovných podmienok, sú zakotvené v Etickom kódexe pre dodávateľov, ktorý je súčasťou našich zmlúv," informoval Tomáš Bezák, manažér komunikácie Lidl.
Štyri kategórie
V hodnotení sa posudzovala kvalita ESG komunikácie, stanovenie cieľov a dosiahnuté výsledky v štyroch kategóriách: Environmental (E), Social (S), Governance (G) a Communication (C). Metodológia zahŕňala pridelenie bodov jednotlivým ukazovateľom, čo umožnilo identifikovať najlepšie ESG reporty a ich vizuálnu a obsahovú kvalitu.Spoločnosti ako 365.bank, AfB Slovakia, BILLA, Coca-Cola HBC, ČSOB, Duslo, Ernst & Young, HB Reavis, Heineken Slovensko, Kaufland Slovenská republika, Penta Real Estate, Slovenská sporiteľňa, SPP, TESCO, Towercom, VSE, VÚB a ZSE sa taktiež zúčastnili hodnotenia a prispeli k zvýšeniu povedomia o ESG aktivitách na Slovensku.